Reklamácie a vrátenie tovaru
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Tento reklamačný poriadok v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej tiež len „občiansky zákonník“) a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa upravuje spôsob a základné podmienky reklamácie vád tovaru a uplatnenia nárokov zo záruky spotrebiteľom. Ak je kupujúcim podnikateľ, aj potom sa postupuje v súlade s ustanovením platného znenia Občianskeho zákonníka.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na reklamácie vád, ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe alebo u ktorých sa jedná o rozpor s kúpnou zmluvou (tj boli na tovare v čase uzavretia kúpnej zmluvy).
Na všetky výrobky je poskytovaná záručná doba v dĺžke 24 mesiacov od prevzatia tovaru pre spotrebiteľa a 6 mesiacov pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom (podnikateľ). Ak sa vyskytne v záručnej dobe u zakúpeného tovaru vada, je kupujúci oprávnený túto vadu reklamovať.
V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne vada, má kupujúci v závislosti od povahy tejto vady, pri uplatnení záruky, tieto práva:
ak ide o vadu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy;
ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy. Tie isté práva spotrebiteľovi prináležia, ak ide o vady odstrániteľné, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vady vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie vady sa považuje, ak rovnaká vada brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znova. Väčším počtom vád sa rozumie, ak má vec súčasnej aspoň tri vady brániace jej riadnemu užívaniu. Ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje kupujúci výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo dostúpenie od kúpnej zmluvy.
Reklamácia sa uplatňuje prostredníctvom predvyplneného formulára na stránkach internetového predajcu www.agmarket.sk podľa inštrukcií umiestnených tamtiež v sekcii REKLAMÁCIA, konkrétne na: www.agmarket.sk/reklamacie-a-vraceni-tovaru. K reklamovanému tovaru je nutné priložiť vyplnený a podpísaný formulár (dostupný taktiež v sekcii "Reklamácia tovaru" či v e-maile spolu s prijatou objednávkou) alebo je možné vyplnený, podpísaný a oskenovaný formulár zaslať predajcovi na elektronickú adresu info@agmarket.sk. Samotné odoslanie tovaru späť predajcovi bez udania dôvodu nie je zahájením reklamačného konania.
Prostredníctvom reklamačného formulára predávajúci dáva kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia je požadovaný. Ďalej predávajúci informuje kupujúceho na ním uvedenú e-mailovú adresu o spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Reklamácie sú vybavované bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa ich uplatnenia, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Pokiaľ je poskytovaná dlhšia ako zákonná záruka, predávajúci v ňom určí podmienky a rozsah predĺženej záruky. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu nákladov spojených s reklamáciou.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktoré bolo upravené podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní, ktorý bol po dodaní, o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 či o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete.Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu e-mailu s oznámením o prijatej objednávke alebo, ktorý je uvedený v sekcii Ako nakupovať / reklamácia tovaru.Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho či na adresu elektronickej pošty.
Na stiahnutie: